צריכים גיזום עצים? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

עץ זית חולה

מהם הסימנים לעץ זית חולה? כיצד ניתן לטפל בו, כמה זה עולה וכיצד ניתן למנוע מהמקרה הזה לחזור בשנית, נסביר גם כיצד ניתן בהליך פשוט דרך פורטל גיזום בישראל להשיג גוזם מוסמך שידע לטפל בעניין בצורה מקצועית.

מהם הסימנים לעץ זית חולה?

לצערנו הרב, לא ניתן לזהות סימנים מקדימים על מזיקים של עצי זית ושהדבר ניתן לזיהוי רק לאחר פגיעה בעץ. קיימים כמה סימנים שלפיהם תוכלו לזהות מחלות בעץ זית וגם מי אחראי לנזקים הללו:

  • עלים - במידה ועץ הזית מצמיח עלים מסולסלים ויבשים או עם כתמים צהובים עליהם - הדבר עשוי להעיד על מחלה שנגרמת מחרק בשם אקרית החטטים, הניזון בעיקר מעצי זית צעירים בתקופת הקיץ, המתאפיינת בחום ולחות גבוהים. אגב, גם השקייה מרובה מדי של עץ הזית במים עשויה להוביל לעלים מיובשים ולא חיוניים.
     
  • זיתים - במידה והזיתים נותרים קטנים או נושרים לפני הזמן, הדבר עשוי להעיד על מחלה הנגרמת מזבובי פירות (המכונים גם "זבובי זית") שחודרים לזית ומטילים צאצאים שניזונים מקליפת הזית, מה שמונע מהפרי להתפתח ולנשור לפני הזמן היות ומבפנים הוא כבר רקוב לגמרי.
     
  • כרסום בגזע ושרף - במידה והבחנתם בסימני כירסום בגזע עץ הזית, המלווים בטיפות שרף (ה"דם" שהעץ מייצר לאחר חתך), משמעות הדבר שחרק מסוג עש היסמין השתלט עליו. עש היסמין תוקף בעיקר עצי זית צעירים וגם הוא פועל בימי הקיץ.
     
  • תפרחת לבנה על העלים והענפים - במידה והבחנתם בתפרחת לבנה הדומה לצמר גפן או כותנה, הדבר עשוי להעיד שאל העץ שלכם הגיע מזיק בשם פסילת הזית, שבעצם מייצר דבש על העץ, המושך מזיקים אחרים אל העץ וכך בעצם חושף אותו לנזקים מחרקים אחרים.

 

השיגו טיפול בעץ זית חולה דרך גיזום בישראל

מהו הטיפול לעץ זית חולה?

כמו טיפול בעצים חולים אחרים גם טיפול בעץ זית חולה יתבטא בגיזום של הענפים החולים וריסוס באזורים בהם נוצרו חורים כתוצר של מזיקים. ניתן אף בתום הפעולה - לתלות מלכודות של זבובים ויתושים על העץ ע"מ למנוע משיכה חוזרת שלהם אליו.

כמה עולה לטפל בעץ זית חולה?

אז כפי שכבר הסברנו בפסקה מעל, טיפול בעץ זית חולה מחולק לרוב לשניים: גיזום של חלקים לא חיוניים בעץ ויישום של חומר ריסוס או משחות כדי למנוע מהמזיקים להימשך לאזורים שהרגע נחתכו ונחשבים חשופים. מחיר גיזום עץ זית חולה נע בין 300 - 550 ש"ח במידה ומדובר על עץ שמגיע עד לגובה של עד 4 מטרים. במידה ומדובר בעץ זית גבוה יותר או כזה שסבוך עם עצים אחרים והגישה אליו מורכבת, הדבר עשוי לאלץ את הגוזם להשתמש במנוף כדי להגיע לחלקים העליונים של העץ. 

 

בעבור משחות לטיפול בחולי שבעץ וגם עבור הריסוס שמתבצע עליו כדי למנוע מזיקים עתידיים נעים לרוב בין 150 - 200.

מצאו פיתרון מהיר לעץ חולה דרך גיזום בישראל

עץ זית חולה זה לא מחזה יפה וגם עשוי להוביל להדבקה של הצמחייה מסביב העץ. במידה ונתקלתם בשינויים בצמיחת העץ, כמו : עלים מקופלים ויבשים, זיתים שנושרים בטרם עת - הדבר עשוי להעיד על חולי בו ונמליץ לפנות כמה שיותר מהר לגוזם עצים מוסמך כדי שיגיע לגזום את האזורים החולים בעץ ולגונן עליו באמפולות ריפוי שונות כדי שיחזור לצמוח בצורה בריאה.

 

פורטל גיזום בישראל מאגד בתוכו אינספור גוזמי עצים ממגוון ערים בארץ, על מנת שגם אתם תוכלו להשיג גוזם מקצועי לריפוי עץ הזית שלכם, דעו כי תוכלו להשאיר פרטים בטופס מתחת ולקבל בחינם עד 3 גוזמי עצים בעיר שלכם.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9995124

כיצד לשמר עץ זית?

ע"מ למנוע מעץ הזית שלכם לחלות בשנית וע"מ למנוע חלילה כריתה של עץ הזית, צוות פורטל גיזום בישראל ממליץ להיעזר בגוזם עצים מוסמך שיגזום את העץ שלכם אחת לשנה וזאת לאחר שהעץ שלכם הצמיח את פירותיו ולאחר שבוצעה בו קטיף. גיזום לאחר קטיף לעצי זית מסייע להסיר ענפים שונים שמפריעים לאור השמש לחדור לגזע העץ ולחזק את הצמיחה שלו לקראת שנת הקטיף הבאה. בנוסף, נמליץ לתלות על העץ מלכודות שמטרתן למזער בצורה משמעותית את האויבים המרכזיים של העץ: זבובי זית (נקראים גם זבובי פירות), עש היסמין ואקרית החטטים.

 

בנוסף, השתדלו להימנע מלהשקות את עץ הזית שלכם יתר על המידה וכשאתם משקים אותו - התמקדו באזור החיבור שבין הגזע לאדמה ואל תרטיבו את כל הגזע כדי לא לפגוע במרקמו.