צריכים גיזום עצים? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

גיזום עץ משמש

יש לכם עץ משמש בגינה? מעוניינים לבצע גיזום מקצועי של העץ בעצמכם או להזמין שירות של גוזם מקצועי? הגעתם אל המקום הנכון. דרך פורטל 'גיזום בישראל' תוכלו לקבל מידע וגם להשוות מחירים בין גוזמים מאזורכם.

סיבות עיקריות לגיזום עצי משמש

נרצה לגזום את עצי המשמש בעיקר בשביל לשמור על העץ מטופח ולמנוע מענפיו להגיע לאזורים לא רצויים כמו הגינה של השכן או אזורים אחרים בגינה. בנוסף, הפעולה של גיזום עצי משמש תורמת רבות גם לצמחיתו של העץ ולחיזוק ופיתוח של הענפים. נזכיר כי עץ המשמש יכול להגיע לגובה של 8 מטרים ולכן הזנחה של נושא הגיזום והטיפוח היא הכרחית.

 

גיזום עץ משמש

גיזום עץ משמש - כמה זה עולה?

המחיר לגיזום עץ משמש, נע ברוב הגדול של המקרים בטווח שבין 300 ל-500 ש"ח. מחיר זה מתייחס לגיזום של עצים בגודל בינוני, כלומר בין 4 ל-6 מטר. במידה ותזדקקו לתוספות כמו פינוי של הגזם באמצעות משאית או השכרה של מנוף לצורך ביצוע העבודה, המחיר עשוי להתייקר מעט.

 

מחיר ממוצע לגיזום עץ משמש

מחיר ממוצע לגיזום עץ משמש: 400 ₪

טווח מחיר גבוה 500 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪

מתי מומלץ לגזום עצי משמש?

כמו בגיזום עצי פרי אחרים, גם כאשר מדובר על עצי משמש, לעונה בה מתבצע הגיזום של העץ יש חשיבות רבה. גיזום משמש מתבצע בחודשי החורף. הסיבה לכך היא שבעונת החורף עצי המשמש נמצאים בתרדמת. מדוע זה עדיף? כי לעץ לא יהיו עלים בעונה זו וגם לא נמצא עליו שרף.

 

מתכננים לגזום עץ משמש בכוחות עצמכם? הנה מדריך עשה זאת בעצמך:

 

זמן משוער: 30 דקות לעץ בינוני הערכת מחיר: 200 ש"ח לעץ בינוני רמת קושי: קל

כלי עבודה לצורך גיזום עץ משמש

לפני שנדבר על השלבים בתהליך, נפרט את כלי העבודה הנדרשים לצורך גיזום עץ משמש:

  • מסור
  • מזמרה
  • סולם
  • מברשת
     

>>>אולי יעניין אתכם גם גיזום דקלים

ציוד נדרש לצורך גיזום עצי משמש

מלבד כלי העבודה, זה הציוד הנדרש לכם בשביל לגזום את עץ המשמש בגינה:

  • כפפות
  • משחת גיזום
  • משקפי מגן

איך גוזמים עץ משמש? שלב אחר שלב

  1. סימון הענפים: נהוג לסמן תחילה את הענפים שבהם נרצה להתמקד בעת פעולת הגיזום.  את הסימון אפשר לבצע באמצעות טוש או על ידי חירוץ של הענף שעליו עתידה להתבצע העבודה.
     
  2. חיתוך וגיזום: התחילו לגזום תחילה את הענפים היבשים, השתדלו לא לגזום ענפים שעליהם יש עדיין פרי. הקפידו לשמור על סימטריות ולהתמקד בניסור וגיזום של ענפים ארוכים, אשר פונים לגובה ולא הצידה.
     
  3. מריחת משחה: לאחר גיזום עץ משמש, לוקחים מברשת ומורחים משחת גיזום מיוחדת למניעת פצעים וסיוע להחלמה של העץ.
     
  4. פינוי גזם: נדשר לפנות את ענפי העץ וניתן לעשות זאת על ידי הוצאת הגזם אל מחוץ לבית או לנקודת גזם קרובה. יש לבדוק מתי מתבצע איסוף הגזם בעיר או היישוב שלכם וזאת בשביל להימנע מקבלת קנסות.
     

גיזום עצי משמש

גיזום עץ משמש: לבד או ע"י גוזם מקצועי?

אומנם אפשר לגזום עצי משמש באופן עצמאי אך האם זה כדאי? לא בטוח. גוזם עצים מקצועי מביא איתו את כל הציוד הדרוש לו, כמו גם ניסיון ומיומנות גבוהה. אפשר לומר כי גיזום עץ משמש על ידי בעל מקצוע, יהיה יעיל ומהיר יותר ולרוב גם יתבצעה בצורה נכונה שתשמור על העץ ותעודד את צמיחתו.

 

בנוסף, אם מדובר על גיזום עצים בגובה רב, כמו במקרים רבים שמתקיימים עם עצי משמש, נרצה להיעזר בגורם מקצועי אשר יתפס על העץ או ישתמש במנוף סל בשביל להגיע לאזורים הגבוהים. רוצים לקבל עד 3 הצעות מחיר מגוזמים באזורכם? השאירו פנייה כאן באתר ונחזור אליכם או חייגו אל המוקד הטלפוני שלנו עוד היום.