צריכים גיזום עצים? השאירו פרטים וחוזרים במהירות!

גיזום עץ זית

גיזום עצי זית צעירים ובוגרים בגינה ובחצר שלכם. בעמוד תוכלו להבין מתי גוזמים עצי זית, איך עושים את זה נכון (ספוילר, באמצעות גוזם מוסמך בלבד), מה המחיר של גיזום ועיצוב עצי זית ואפילו איך תוכלו להוזיל בעלויות.

מתי צריך לגזום עץ זית?

אז מתי גוזמים עץ זית? כשמסתכלים על מועד גיזום עץ זית חשוב קודם כל להבין את הסיבה שבגללה אתם רוצים לגזום את עץ הזית שלכם. בגדול נגיד שלפני האביב זה הזמן הטוב יותר לגזום עצי זית אבל ישנם יוצאי דופן. אלו סיבות נוספות לגיזום עץ הזית:

  • לעזור לצמיחה של העץ: יש 2 מקרים שבהם מומלץ לגזום עצי זית שעוזרים לצמיחה. הראשון הוא במקרה שיש לכם עץ זית בוגר ויש לו ענף שכבר הבשיל ונתן את פירותיו. במצב הזה תצטרכו להזמין שירות של גיזום עץ זית בוגר. מקרה שני הוא במידה ויש לכם עץ צעיר והענף מסתיר חלק מהעץ והגזע ומונע מאור להגיע אליו. במקרה השני תצטרכו להזמין שירות של גיזום עץ זית צעיר.
     
  • אסתטיקה: אם המטרה שלכם היא לעצב את העץ כדי שיתאים יותר לגינה שלכם ולמראה שאתם רוצים, זה יכול להיות זמן לגזום אותו. שימו לב שהוא יחזור לצמוח שוב רק באביב אז אולי היינו מחכים יותר לקראת האביב בשביל לעשות את עיצוב עץ הזית.
     
  • מפריע: על פי חוק גיזום עצים במידה ועץ הזית שלכם מהווה כהפרעה לשכן או לסביבה תצטרכו למצוא גוזם מוסמך לגיזום עץ הזית שלכם.

 

עץ זית

איך גוזמים עץ זית?

רק רגע לפני ההסבר חשוב לנו לומר שרק גוזם מוסמך רשאי לבצע גיזום עצי זית (ועצים בכללי) גיזום נכון של עץ זית יאפשר לו לצמוח בצורה אידיאלית וימנע נזקים עתידיים לעץ. גוזמי עצים מקבלים הסמכה לפי סוגים (1,2,3) שתלויה בגובה של העץ. אז בגדול איך גוזמים עץ זית?

  1. זהירות לפני הכל! גוזם העצים יבדוק שאין שום סכנה לסביבה או לכבלים שנמצאים בסביבה. במיוחד מקרים שמדובר בגיזום עצים בגובה, אבל לא רק.
     
  2. מציאת הענפים: בין אם מדובר בענפים שמפריעים לשמש להגיע לגזע העץ, ענפים שמפנים מקום לענפים צעירים שיתנו פרי, או במקרים של עיצוב העץ, מציאת הענפים שמפריעים לאסתטיקה.
     
  3. כריתה של הענפים ומריחת משחה: שימו לב שגוזם העצים מורח משחה על הענפים שהוא כרת כדי למנוע ממזיקים להיכנס לעץ, זוהי פעולה הכרחית בכל גיזום עץ ובפרט כאשר מדובר על גיזום עץ זית.

כמה עולה גיזום עץ זית?

מחיר גיזום זית תלוי בגובה שלו. במקרים שמדובר בעץ קטן (עד 4 מטרים) המחיר יהיה בין 300 - 550 ש"ח. אם העץ שלכם יהיה יותר גבוה המחיר יעלה, ויכול להיות שתצטרכו להזמין גיזום עם מנוף. מה לגבי עיצוב? שם המחיר יהיה בסביבות 700 ש"ח. תוכלו לראות מחירים של גיזום עצים נוספים ולפי גובה שונה אם תרצו.

 

מחיר ממוצע לגיזום עצי זית בגובה עד 4 מטר

מחיר ממוצע לגיזום עצי זית בגובה עד 4 מטר: 425 ₪

טווח מחיר גבוה 550 ₪

טווח מחיר נמוך 300 ₪

כמה זמן לוקח לעץ זית לגדול לאחר גיזום?

עצי זית חיים זמן רב (אלפי שנים) וכנראה זו הסיבה גם שהם לא ממהרים לשום מקום והצמיחה שלהם איטית ממש. אין לנו תשובה מדוייקת וככל הנראה שגם לא קיימת כזו, לזמן גדילת עץ הזית לאחר הגיזום. מה שכן נוכל לומר, שגיזום ענפים לאחר שהעץ נתן זיתים, הוא מעודד צמיחה מחודשת של ענפים וגדילה מהירה יותר שלהם. לכן, רצוי לגזום עצי זית פעם בשנה וזאת לאחר "קטיף" הזיתים.

הזמינו גיזום עצי זית וחסכו

בטח שמתם לב שהמחיר של גיזום עץ זית באים בטווח כלשהו. המחיר כן ישתנה בהתאם לתנאים כמו נגישות לעץ, אבל גם בהתאם למחיר של גוזם העצים עצמו. הדרך שבה אתם יכולים לחסוך היא באמצעות השוואת מחירים בין עבודות גיזום עצים. רק השאירו לנו פרטים ואנחנו נשלח לכם שמות של 3 גוזמי עצי זית (צעירים ובוגרים). כך תוכלו להתחיל את השוואת המחירים שלכם.

  • אם יש לכם עץ זית יקר ערך היינו ממליצים לבדוק האם יש לגוזם העצים ביטוח לגבי גיזום העץ. יכול להיות מצב שבו הוא יעשה טעות שתגרום לכך שתצטרכו לכרות את העץ.
     
  • קראו עוד על כריתת עץ זית.


השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-9995124

גיזום עצי זית בגינה שלכם

הרבה מאיתנו בוחרים בעצי זית בגלל המראה הים תיכוני שלהם, ולא בגלל הפרי שהם יכולים לתת. בגלל זה תוכלו לראות לפעמים עצי זית שלא נותנים פרי בכלל. העצים הללו הם מעולים לעיצוב של גינה כי לא תצטרכו לנקות אחריהם את הפירות שיפלו מהעץ. עיצוב של עצי זית לרוב יכלול גיזום של עצי הזית בצורה שתשאיר אותם יחסית קטנים ותתאים לעיצוב הכולל של הגינה שלכם. ניתן לעצב עצי זית צעירים וגם לבוגרים, אבל חשוב לומר זאת לגוזם העצי פרי כדי שידע לבוא עם הציוד הנדרש.